THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, July 13, 2010

PAERTANDINGAN BLOGGING 2010 - ENTRI PERTAMA .


. Silat .


Aku dibesarkan dengan penuh kasih sayang daripada ibu dan bapaku . Mereka mendidikku supaya aku akan menjadi seorang yang berguna dimasa kelak nanti . Ibu-bapaku khuatiri akan anak-anaknya dibesarkan tanpa pengetahuan mengenai Budaya Melayu . Antaranya seperti Silat . Silat adalah sesuatu olahraga untuk mempertahankan diri daripada sesuatu perkara bahaya yang akan menimpa diri kita . Sewaktu aku berumur dua belas tahun , ibuku membuat keputusan untuk mendaftarkan aku ke dalam sukan tersebut . Aku tergamam dengan keputusan ibu . Pada mulanya , aku berasa berat hati untuk menghadiri kelas tersebut tetapi sokongan ibu bapuku yang telah membuatku berani untuk pelajari budaya ini . Akhirnya , aku dapat menimba ilmu daripada sukan ini . Walaupun pelbagai rintangan yang harus aku hadapi , aku tetap bangga dengan kejayaanku . Silat dapat mengeratkan lagi silaturahim antara satu sama lain .

0 comments: